ورزش کگل چیست

با کمک ما بهینه ورزش کنید و تناسب اندام داشته باشید

ورزش کگل چیست

۱۳ بازديد

ورزش کگل چیست؟

ورزش کگل برای تقویت عضلات کف لگن انجام می شود. برخی از افراد ممکن است دقیقاً ندانند این ماهیچه ها در کجا یافت می‌شوند.
عضلات کف لگن مجموعه‌ای از عضلات هستند که وقتی سعی می‌کنید ادرار را ترک کنید، پیشرفت ادرار را منطبق می‌کنند.

تقویت این ماهیچه ها از ریزش یا بی اختیاری ادرار جلوگیری می کند. از ورود ناخواسته گاز نیز جلوگیری خواهد شد.

در واقع، حتی این عضلات اوج را بهبود می بخشند. در ادامه، نحوه انجام کارهای Kegel را برای شما فاش خواهیم کرد.

چگونه تمرینات کگل را انجام دهیم؟

تمرینات کگل برای تقویت عضلات کف لگن انجام می شود. این نوع فعالیت از ریزش ادرار جلوگیری می کند، اما علاوه بر این از دفع مدفوع یا دفع به طور خودکار جلوگیری می کند.

تقویت این ماهیچه ها با انجام تمرینات کگل از کشیده شدن رحم، مثانه و اندام های گوارشی به سمت واژن جلوگیری می کند. در صورتی که این اتفاق بیفتد، به آن افتادگی زائده لگنی می گویند.

با وجود افتادگی لگن چه اتفاقی می افتد؟

در صورت عدم وجود افتادگی لگن، ادرار و مدفوع ممکن است بیرون بریزد و ممکن است احساس جنسی در واژن را از دست بدهید.


ورزش کگل

چه چیزی باعث افتادگی لگن می شود؟

هر مشکلی که بر روی عضلات کف لگن ایجاد شود آن را ضعیف کرده و در دراز مدت منجر به افتادگی لگن می شود. این شرایط به شرح زیر است:
  • بارداری و زایمان منظم
  • افزایش وزن
  • روش های پزشکی لگن مانند سزارین
  • ویژگی های ارثی
  • به دلیل بلوغ (عضلات کف لگن و همچنین راست روده و عضلات انتهایی به طور معمول با افزایش سن ضعیف می شوند)
  • خس خس و سرفه بی وقفه
  • ورزش (جهش، دویدن یا آماده سازی بار قابل توجه)

دستورالعمل مشاهده عضلات کف لگن

عضلات کف لگن مجموعه ای از عضلات هستند که بین استخوان ها به سمت جلوی بدن و دنبالچه یا پشت ستون فقرات قرار می گیرند. مشاهده عضلات کف لگن بسیار ساده است.
برای مشاهده این قسمت از بدن خود هنگام ادرار کردن، ادرار کردن را ترک کنید.
این پیشرفت به طور منحصر به فرد برای ردیابی این عضلات تجویز می شود، در هر صورت انجام آن باعث بروز مشکلات متعددی می شود. ماهیچه هایی که پیشرفت ادرار را متوقف می کنند به عنوان عضلات کف لگن شناخته می شوند.

چگونه تمرینات کگل را انجام دهیم؟

برای انجام تمرینات کگل، بدون شک می توانید این فعالیت را با بلند کردن لگن، فشار دادن این قسمت و سپس شل کردن آن انجام دهید.
هوشمندانه تر است که با یک بازه زمانی کوتاه شروع کنید و پس از آن زمان آماده سازی را افزایش دهید. با سه ثانیه انقباض و سه ثانیه باز کردن این قطعه از بدن شروع کنید. تمرین کگل را چندین بار تکرار کنید.
شما باید این فعالیت را در حدود دو ست در روز انجام دهید. دیر یا زود افزایش از دو بار در روز به چند برابر هوشمندانه تر است.

چیزهایی که باید در مورد انجام کگل بدانید

می توانید این تمرین را در حالت استراحت، نشسته یا ایستاده انجام دهید. در صورت ضعیف بودن عضلات کف لگن، انجام این فعالیت در هنگام استراحت ایده آل است.
با هر چند بار که موافق هستید شروع کنید. به عنوان مثال، هر بار 5 فعالیت را با 3 ثانیه استراحت انجام دهید.
همزمان با ورزش نباید تنفس خود را متوقف کنید. به همین ترتیب، مراقب باشید تا در داخل ران، پایین یا ناحیه میانی خود را پایین نیاورید.
با فرض اینکه این قسمت ها فشرده شده اند، به این معنی است که شما این عمل را به درستی انجام نمی دهید.


ورزش کگل

مزایای انجام ورزش کگل

به طور کلی باید قبل از انجام این فعالیت مثانه خود را تخلیه کنید. عضلات کف لگن ممکن است با افزایش سن و باز بودن در برابر عوامل خاص قمار ضعیف شوند. چنین شرایطی شما را در خطر ابتلا به برخی بیماری ها قرار می دهد.
در این موارد، اندام های لگنی از بین می روند. این قطعات داخلی بدن می توانند وارد واژن شوند یا در برخی موارد تکه ای از آن از واژن خارج شود.
با انجام این فعالیت می توانید عضلات کف لگن خود را تقویت کنید تا از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کنید. همچنین در کار بر روی ظرفیت جنسی بسیار قدرتمند خواهد بود. با فرض اینکه بی اختیاری ادرار یا دستگاه گوارش دارید، ورزش کگل می تواند در درمان آن بسیار مفید باشد. افرادی که عوارض ناگوار ترخیص نابهنگام را تجربه کنند با انجام و ادامه این فعالیت درمان خواهند شد.

ورزش کگل برای مردان

تمرین‌های کگل تمرین‌هایی هستند که به شما کمک می‌کنند ماهیچه‌های زیر مثانه را بشناسید و تقویت کنید که به کنترل ادرار کمک می‌کند. در مردان، بی‌اختیاری ادرار می‌تواند ناشی از یک مقدار ادرار ضعیف باشد که ممکن است نتیجه اقدامات پزشکی برای رشد بدخیم پروستات، مثانه بیش فعال یا مثانه‌ای که منقبض نمی‌شود باشد. فعالیت های کگل می تواند به شما در بهبود یا گاهی اوقات کنترل کامل مثانه کمک کند.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.