یوگا چیست؟

با کمک ما بهینه ورزش کنید و تناسب اندام داشته باشید

یوگا چیست؟

۱۲ بازديد
یوگا یکی از ورزش هایی است که در هر نقطه ای که مطرح می‌شود، اصلی ترین چیزی که مغز به سمت آن حرکت می کند، احساس آرامشی است که یوگا برای افراد ایجاد می کند. در واقع، این برای افراد حفظ شده است که این بازی روشی برای رسیدن به هارمونی است.



یوگا چیست

یوگا چیست؟

یوگا یک فعالیت روانی بدن است. پیشرفت های این بازی شامل توسعه و کنترل تنفس و تمرکز می شود. تعداد زیادی از مزایای یوگا مانند جودو یا تکنیک های رزمی است، معلمان متعددی این بازی را در دراز مدت شکل داده اند. به حدی که حتی بسیاری از مدارس یوگای جالب خود را نشان می‌دهند.

اهمیت یوگا

شما باید بدانید که یوگا از کلمه سانسکریت YUJ گرفته شده است و این به معنای همبستگی است. در حقیقت، ارتباط بین بدن و مغز و در کمال تعجب، قدرت های مثبت و منفی زندگی انسان، ارتباطی باورنکردنی ایجاد می کند. مدرسه یینگر یوگا یوگا را به عنوان "پیوستن یا ترکیب هر دیدگاه فردی - بدن با ذهن بی پایان با روح" برای به انجام رساندن یک زندگی شاد، تنظیم شده و جبران کننده توصیف می‌کند.

آنها تضمین می کنند که هدف قطعی یوگا دستیابی به کیفیت (آزادی فوق العاده) است.

یوگا یک فعالیت روانی بدن است. پیشرفت های این بازی شامل توسعه و کنترل تنفس و تمرکز می شود. بسیاری از مزایای یوگا مانند جودو یا مبارزه تن به تن است، معلمان متعددی این بازی را در دراز مدت شکل داده اند. به حدی که حتی بسیاری از مدارس یوگای استثنایی خود را نشان می دهند.

تاریخچه یوگا

یوگا یک بازی فیزیکی و ذهنی است که توسط هندوها در شبه قاره هند ساخته شده است. مشخص کردن شروع خاص این بازی، توسط چه کسی و دقیقاً چگونه دشوار است. از آنجایی که پس‌زمینه تاریخی توسعه یوگا چندین سال بر می‌گردد.

یوگا برای قرن ها به دانش پژوهان آموزش داده شده است و مدارس مختلف یوگا گسترش یافته اند.

سابقه ثبت شده اصلی پیشرفت های یوگا و یکی از معتبرترین متون ماندگار به طور کلی به یاد می آید که توسط پاتانجلی، مری یوجی از هند، که حدود 2000 تا 2500 سال قبل می زیسته، سروده شده است.

پاتانجی ترکیب سوتاتاهای یوگا (سوترا به معنای "موضوع" در سانسکریت) است که استانداردها، تئوری و تکنیک آن است که هنوز برای آموزش یوگا دنبال می شود.

مزایای یوگا

  • کاهش فشار و عصبی بودن
  • عوارض جانبی ناامیدی را کاهش دهید
  • تعادل و سازگاری بهتر
  • استراحت را بیشتر توسعه دهید
  • عدم حساسیت گسترش یافته به دلیل احساس چارچوب لنفاوی
  • سموم و فلزات سنگین را بکشید
  • افزایش قدرت و پشتکار
  • جریان خون را بیشتر توسعه دهید
  • کارهای مربوط به معده بهتر، از جمله کاهش عوارض جانبی IBS
  • عوارض جانبی مرتبط با بارداری و اضطراب پس از بارداری را کاهش دهید
  • درد مداوم، از جمله موارد ناشی از مشکلات عضلانی، به عنوان مثال، عذاب کمر یا دردهای متناوب مغزی.
  • روی حالت وجود کار کنید و عوارض شرایط رفتاری را کاهش دهید


مزایای یوگا



یوگا هشت ونچر یا یوگا آشتانگا عبارت است از:

  1. (یاما): دلالت بر کنترل دارد و آن دوری بی پایان از عناصر محو کننده جسم و مغز است.
  2. (نیاما): به معنای نظم و انضباط در وجود روز در طول زندگی است.
  3. آسانا: به معنای قرار دادن بدن در موقعیت خاص با انجام پیشرفت های وحشتناک یوگا و قرار دادن یک وضعیت بدنی استثنایی است.
  4. پرانایاما (پرا نایاما): به معنای نیروی حیات یا کنترل مایتی است و به معنای کنترل نیروی ضروری با انجام فعالیت‌های تنفسی یوگا است.
  5. پرتایاهارا: (پرتایاهارا) دلالت بر آماده سازی و انضباط دانشکده ها دارد.
  6. دهارانا: بر کنترل و انضباط اندیشه (کسب تمرکز فکر) دلالت دارد.
  7. Dhyana: به معنای فکر متمرکز یا ایده یا مراقبت عمیق است
  8. صمدی: به معنای به انجام رساندن همبستگی یا همراهی با جهان است.
باید توجه داشت که 1، 2، 7 و 8 در بیشتر موارد دستورالعمل‌های اخلاقی هستند و رشد شخصی مؤثر است. مراحل 3 تا 7 جامع‌ترین فعالیت‌های فیزیکی، تنفسی و ذهنی هستند که مطمئناً به اندازه‌ای برجسته هستند که مورد توجه قرار گیرند، و امروزه در بیشتر پایگاه‌های یوگا در جهان، از روش‌های بدن برای بهبود بدن و مغز استفاده می‌شود. این 8 مرحله به دو نوع کلی یوگا تقسیم می شوند:
  1. هاتایوگا
  2. راجایوگا
هاتایوگا به تمرینات یوگای فیزیکی و تنفسی گفته می شود و شامل کارهای زیر می شود:
  • بدن
  • تنفسی
راجا یوگا تمرینات یوگا ذهنی و متمرکز نامیده می شود و شامل موارد زیر است:
  • احساس کنترل نتیجه می دهد
  • کنترل فکر جواب می دهد (تمرکز فکری)
  • بازتاب جواب می دهد.
  • تحولات و مواضع
  • تمرینات بنیادی یوگا که به علاوه آساناها نامیده می‌شوند، تمرینات محافظت شده ای هستند که با وجود سازگاری و تمرکز، می توانند خستگی را کاهش دهند.

بیشتر بخوانید: ورزش هوازی چیست؟


محل توکسوفیلیت

این فعالیت که تمرین تیراندازی نیز نامیده می شود، عملاً باعث ایجاد هر یک از مفاصل زائده می شود.

حرکت می کند که این مفاصل را سازگارتر می کند. آماده سازی تیر و کمان به کار بر روی تعادل واقعی و هماهنگی پیشرفت های بدن کمک می کند.

برای این کار روی زمین بنشینید و پاهای خود را به سمت جلو دراز کنید. سپس، در آن نقطه، به تدریج دست های خود را باز کنید و شصت پای خود را بردارید. به یاد داشته باشید که در حین انجام این کار به تدریج دم کنید. زانوی راست خود را بچرخانید و انگشتان پای خود را به آرامی نزدیک گوش راست خود بیاورید و در حالی که انگشت پای چپ خود را به دست می‌گیرید، آن را روی زمین نگه دارید.
فرض کنید شما یک توکسوفیلیت هستید و پای چپ شما یک کمان است که آن را ثابت نگه می دارید و باید با دست راست خود شلیک کنید. در اینجا بمانید (تا زمانی که تخلیه شوید) و سعی کنید مسیر را ادامه دهید و به تدریج دم کنید.

سپس در آن مرحله به تدریج به حالت اصلی برگردید و چند ثانیه استراحت کنید. سپس این کار را دو بار تکرار کنید، البته با پای دیگر.

جای کمان

شرایط فعلی به شما کمک می کند تا عضلات پشت خود را تقویت کنید. این تمرین به علاوه ستون فقرات شما را سازگارتر می کند. مزایای مختلف تیر و کمان شامل باز کردن قفسه سینه و کمک به تنفس بهتر است.

برای تمرین این وضعیت، ابتدا روی زمین (روی شکم) دراز بکشید. پاهای خود را تا حدی از هم جدا کرده و دستان خود را روی یک یا آن طرف بدن قرار دهید. به نفس نفس زدن ادامه دهید. زانوهایتان را بچرخانید تا کف پاها نزدیک به پشتتان باشد. سپس، در آن نقطه، به تدریج دستان خود را به عقب برگردانید و پاهای خود را از مچ خود بردارید.

سپس، با دستان خود، هوشیاری خود را مجدداً آزمایش کنید و به تدریج نفس بکشید. در همین حال، سعی کنید تمرکز کنید و با هیچ کششی از تخیل عجله نکنید. تا زمانی که احساس خستگی کنی اینجا بمان. سپس، در آن نقطه، چند ثانیه استراحت کنید و یک بار دیگر این وضعیت را تکرار کنید.
شروع یوگا نیازی به الزامات ندارد و هرکسی در هر مرحله ای از زندگی می تواند یوگا را شروع کند. با فرض اینکه شما هرگز یوگا را جلا نداده اید و ممکن است بخواهید آن را امتحان کنید، آن را به این درب باز کنید. برنامه آماده سازی یوگا برای مبتدیان تا سطوح پیشرفته را می توان در برنامه های قابل حمل و بسته های آماده سازی یوگا در خانه و با کمترین هزینه انجام داد. به همین ترتیب می توانید یک مربی یوگای شایسته از یک باشگاه بازی دریافت کنید.



مزایای علمی یوگا چیست

مزایای منطقی یوگا

انجام تمرینات معمولی یوگا احتمالا ایده آل ترین راه برای مراقبت از مسائل جسمی و روحی است، اما این ورزش را نمی توان دقیقاً به عنوان یک استراتژی درمانی در نظر گرفت. قطعاً تأثیرات تمرین یوگا کاملاً ترمیم کننده نیست، بلکه با انجام این فعالیت می توان به طور مناسب بدن را متمرکز و کنترل کرد و به محدودیت ها و پتانسیل بالفعل بیشتر توجه کرد.
تحقیقات نشان داده است که یوگا می تواند به شدت بر روان و روح انسان تأثیر بگذارد. بنابراین، انجام فعالیت‌های یوگا می‌تواند آرامش، تعادل و شکل واقعی بزرگی را برای رقیب ایجاد کند، اما به طور کلی این تحقیق نشان می‌دهد که طبق یک دیدگاه منطقی، فعالیت‌های یوگا چه تأثیرات عادی بر سلامتی خواهند داشت؟ ما این تحقیق را در چند زمینه معنا خواهیم کرد.

فواید یوگا بر استخوان ها، ماهیچه ها و مفاصل

در طول رشد آسانا، ماهیچه ها تقویت شده و شروع به کار می کنند، که باعث فشرده شدن و انبساط در ماهیچه ها می شود و باعث سازگاری و تقویت عضلات می شود. تمرین بی وقفه یوگا، مانند سایر کارهای پیشگیرانه، دوره پوکی استخوان را که معمولاً در سنین بالا اتفاق می افتد، به تعویق می اندازد.

مزایای یوگا بر چارچوب تنفسی و افزایش حس هماهنگی درونی

به دلیل وجود روش‌های استثنایی و بی‌نظیر تنفسی در یوگا، محدودیت چهارچوب تنفسی گسترش می‌یابد و در نتیجه اثرات ناامن ماده شیمیایی آدرنالین که باعث فشار در فرد می‌شود، کاملاً از بین می‌رود که باعث ایجاد فشار در فرد می‌شود. برای احساس سستی برخاستن. علاوه بر این، با بهبود وضعیت تنفسی، نبض چقدر کاهش می یابد و ظرفیت چارچوب قلبی عروقی به سطح بعدی می رسد.
به طور منطقی، یوگا دشمن استرس و دلسردی است، که خاصیتی است که مواد شیمیایی ارسال شده توسط اندام های آدرنالین در بدن را سرکوب و کاهش می دهد، همچنین یوگا با کاهش میزان مواد شیمیایی عصبی مانند دوپامین و اپی نفرین. ) ورزش ها باعث ایجاد احساس آرامش و آرامش در افراد می شود.

فواید یوگا بر سیستم قلبی عروقی

کاوش های بیوشیمیایی در یوگا نشان داده است که تأثیرات این تمرین می تواند مانند یک عامل پیشگیری از سرطان ادامه داشته باشد، به همین دلیل، کلسترول و تری گلیسیرید را کاهش داده و از چارچوب ایمن حمایت می کند. بودن.
تأثیر یوگا بر روی رگ ها باعث کاهش شدید نبض می شود و با برقراری مجدد جریان خون از زائده های تحتانی بدن، روند جریان خون ساده تر می شود و نبض استانداردتر و آرام تر به نظر می رسد که در افراد به پایان می رسد. مریضی. مبتلا به پرفشاری خون هستند و افرادی که اثرات نامطلوب عفونت قلبی عروقی را تجربه می کنند یا افرادی که به طور پیشگیرانه دچار نارسایی عروق کرونر شده اند اثرات ترمیمی ایجاد می کنند.

مزایای یوگا بر قدرت واقعی و سازگاری

برخی از تمرینات یوگا حول گشاد شدن ماهیچه ها متمرکز می شوند که باعث ورود مواد خورنده لاکتیکی ایجاد شده روی عضلات می شود که باعث احساس ضعف، عذاب، کشیدگی و خشکی در عضلات می شود. به دنبال خواهد داشت. به یاد داشته باشید که یوگا نه تنها ماهیچه ها را تقویت می کند، بلکه هر یک از بافت های ظریف بدن از جمله رباط ها، تاندون ها و بافت های اطراف عضلات را تقویت می کند و بر روی سازگاری بدن کار می کند.
مفاصل زائده ها را بیشتر حرکت دهید که بر روی لغزش مفاصل و پیشرفت های بدن اثر می گذارد. تمرین‌های متعدد یوگا تمرین‌های قدرتی هستند که به رشد بیشتر قدرت عضلانی کمک می‌کنند. همچنان فعالیت‌های یوگا عضلات میانی ناحیه و ران و پشت ران را تقویت می‌کند. سازگاری در قسمت های مختلف بدن مانند مرکز بدن (کمر و ستون فقرات)، پاها و شانه ها. با کار بر روی قدرت و سازگاری بدن، شکل و استایل بدن نیز به طور قابل توجهی بهبود می یابد.

آسیب های یوگا از بین می رود

تحلیلگران مشاهده کرده‌اند که فعالیت‌های سخت یوگا می‌تواند استخوان‌ها و مفاصل بدن را نرم کند و در سنین بالا باعث افزایش شکاف در استخوان‌ها و مفاصل شود. تحقیقات نشان داده است که علیرغم اینکه یوگا در جلوگیری از پوکی استخوان قانع کننده است، بخشی از پیشرفت های مربوط به رشد بالای سر و انحنای کمر و ستون فقرات می تواند باعث شکستگی و آسیب به کمر و ستون فقرات شود. تحلیلگران می پذیرند که پیشرفت های فوق العاده پیشرفته یوگا نیز می تواند به مفاصل زائده آسیب برساند و حتی منجر به تغییر در شکل بدن شود.
در واقع اینطور است که تمرینات یوگا باعث تقویت، رشد و تقویت عضلات بدن و تقویت عضلات و کار بر روی سازگاری واقعی می‌شود و مانند بسیاری از فعالیت‌ها، روند پوکی استخوان را کاهش می‌دهد، اما انجام پیشرفت‌های استثنایی می‌تواند باعث زخم شود. . یک معامله بزرگ برای آوردن. در هر صورت، برای جلوگیری و کاهش قمار آسیب در این ورزش حماقت‌آمیز، توصیه می‌شود از اختلاط‌های معمولی در یوگا که در زیر به آن اشاره کردیم دوری کنید.

آسیب های یوگا

هرگز قبول نکنید که پیشرفت‌های سنگین و سخت قطعاً پیشرفت‌های بهتری هستند: بهترین تمرین‌های یوگا، پیشرفت‌هایی هستند که فرد از انجام آن‌ها قدردانی می‌کند و بدون هیچ مشکلی انجام می‌دهد. انجام هر پیشرفتی نمی تواند برای هر فردی معقول باشد، در واقع، انجام توسعه آنچنان یک مدل نیست، با این حال تمایل و احساسی که توسعه در شما ایجاد می کند می تواند ارزشمند باشد. هرگز از سازگاری با قدرت واقعی طرفداری نکنید: اول از همه، باید بدانید که یوگا صرفاً یک فعالیت گسترده نیست، و باید تمرین‌های گسترش‌دهنده را مطابق ظرفیت واقعی خود برای سازگاری و تعادل انجام داد و از تعظیم بیش از حد و بدون تعادل خودداری کرد.
برای انجام تمرینات کششی، باید ماهیچه های سرینی و گونه های باسن خود را با این هدف تقویت کنید که عضلات همسترینگ به ظرافت بپیچند و عضلات خود را در حین انجام تمرینات به چالش بکشند. تنفس را دقیق و اصولی انجام دهید. همانطور که قبلا ذکر شد، تنفس مناسب یکی از پایه های اصلی یوگا است. تنفس مناسب و اصولی همراه با تمرکز کامل در حین اجرای پیشرفت‌ها، مغز را آرام می‌کند و همچنین احساس سیستم حسی را بر روی عضلات آزمایش‌شده کاهش می‌دهد. بنابراین، فرد با سکوت کامل و بدون فرار حرکت خواهد کرد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.