آرشیو اردیبهشت ماه 1402

با کمک ما بهینه ورزش کنید و تناسب اندام داشته باشید

بررسی قلاده سگ و انواع آن

۱۰ بازديد
قلاده سگ
اغلب قلاده را به گردن حیوانات به خصوص سگ ها میبندند تا بتوانند راحت تر آن ها را کنترل کنند. قلاده سگ انواع مختلفی دارد که در ادامه قصد داریم به صورت مختصر هر یک را شرح دهیم.
استفاده از قلاده در حیواناتی مانند گربه بیشتر جنبه زیبایی و ظاهری دارد؛ ولی برای سگ به کار بردن قلاده امری لازم است. از دلایل استفاده از قلاده برای سگ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • یکی از مهم ترین دلایل استفاده از قلاده سگ به منظور ترتیب سگ می‌باشد در واقع بیشتر قلاده ها جنبه آموزشی دارند. شما با کمک قلاده می‌توانید به توله سگ خود آموزش های اولیه را بدهید و او را ترتیب کنید.
  • یکی دیگر از دلایلی که برای سگ ها، قلاده به کار برده می‌شود برای حفظ امنیت آن است با استفاده از قلاده سگ می‌توانید فعالیت او را به راحتی کنترل کنید و از فرار کردن سگ جلوگیری نمایید.
  • با نصب پلاک به قلاده و نوشتن شماره تلفن و آدرس خانه خود از گم شدن سگ پیشگیری می‌کنید؛ چون یابنده سگ می‌تواند به راحتی با شما تماس برقرار کند.

قلاده ها در انواع مختلفی هستند که ما در اینجا به قلاده کتفی و قلاده گردنی می پردازیم:


قلاده کتفی:
قلاده کتفی سگ به قلاده لباسی هم معروف است و مانند جلیقه به دور بدن سگ بسته می شود. سگ ها با این نوع از قلاده ها راحتر هستند و احساس آزادی می کنند. این قلاده مقاومت بسیار بالایی دارد و کشش زیاد منجر به اذیت سگ نمی شود. ولی تربیت و آموزش پذیری سگ ها با قلاده کتفی بسیار دشوار است. از این قلاده برای سگ های بزرگ مثل روتوایلر، هاسکی، ژرمن شپرد و ... استفاده نمی‌شود. از قلاده های کتفی یا کمری برای سگ های کوچک با وزن کم و یا سگ های عروسکی مناسب است.
 
قلاده گردنی:
بستن قلاده گردنی بسیار آسان است. بسیاری از افراد از این نوع قلاده استفاده میکنند. قلاده گردنی برای سگ هایی مناسب است که در حین راه رفتن با صاحب خود هم قدم هستند و  احتیاج به کشیدن آن ها نیست چون در غیر اینصورت گردن سگ اذیت می شود.


برای مشاهده انواع قلاده سگ و اطلاع از قیمت کلیک کنید.