ورزش چیست | معرفی انواع ورزش + فواید ورزش

با کمک ما بهینه ورزش کنید و تناسب اندام داشته باشید

ورزش چیست | معرفی انواع ورزش + فواید ورزش

۲۰ بازديد
ورزش معمولی احتمالاً همه چیزهایی است که می توانید برای رفاه، رفاه و طول عمر خود مدیریت کنید، زیرا تمرین به حفظ چارچوب قلبی عروقی شما کمک می کند، روی ظرفیت ذهنی شما کار می کند، و همچنین روی روحیه و استراحت شما و همچنین شما تأثیر می گذارد. به شما کمک می کند در سنین بالا بهتر شوید.

نادیده گرفتن مزایای جسمی و ذهنی فعالیت غیرقابل انکار چالش برانگیز است و نکته اصلی این است که انجام هر نوع فعالیتی برتر از تمرین نکردن به هیچ وجه است و هرکسی به پیشرفت در طول سالها، جهت گیری یا واقعی توجه نمی کند. ظرفیت، می تواند از کار کردن سود ببرد. در همراهی، ورزش، مجموعه تجربیات و مزایای آن در مورد اضافی صحبت شده است.

 

ورزش چیست؟

کل کار فعال بدن انسان و به طور شگفت انگیزی غیر فیزیکی، به عنوان مثال، شطرنج، تمرین نامیده می شود. افراد می توانند برخی از اوقات به طور معمول تمرین کنند و از آن برای سلامتی، سرگرمی و انحراف استفاده کنند. بازی می تواند جمعی یا شخصی باشد. فعالیت های گروهی مانند فوتبال، والیبال و ... و بازی های انفرادی مانند شنا، دویدن و ... می‌باشد.

بازی به همین ترتیب می‌تواند جدی باشد، زیرا حداقل یکی هنوز در میدان هوایی و میدانی است. بدیهی است که معنای بازی به دلیل انجام آن بستگی دارد، به عنوان مثال، مسابقه شنا در حضور افراد زیادی در یک استخر سرپوشیده نوعی بازی است، در حالی که شنا در اقیانوس یا یک استخر استاندارد نوعی سرگرمی است.

ورزش چیست

تاریخچه ورزش

تا دهه 1960، جوانان توانا ورزش می کردند و المپیک، جام بین المللی تنیس و انجمن های فوتبال برای بهترین ها در رشته خود و مدعی برنده شدن ذخیره می شدند. در آن مرحله، تاکید بر درجه غیرقابل انکار سلامت واقعی بازی های درجه یک بود، اما در اواسط دهه 1960، این ذهنیت تغییر کرد.

ابتکار ورزش برای همه توسط شورای اروپا، با تشکیل وزارت ورزش و پایه گذاری وابستگی های ورزشی که توسعه بازی را برای همه نشان می دهد، فرستاده شد. این واقعیت که همه می توانند تمرین کنند باعث می شود که به درستی تمرین کنند. از وابستگان محله خواسته شد تا استخرها، مکان‌های ورزشی و راه‌های ورودی بسازند.

در هر صورت، اگرچه این انگیزه ها برای همه افراد منطقه محلی بود، اما درجه قابل توجهی از سلامتی واقعی هنوز تاکید شده بود و درجه پیشنهادات ورزشی فوق العاده بالا و شدید بود. با این حال، از اواخر، یک رویکرد دیگر تغییر کرده است. تمرین در حال حاضر فقط برای کلاس اول نیست و هیچ دلیل قانع‌کننده‌ای برای تمرین در سطح فوق‌العاده شدید و اغلب غیرقابل تصور وجود ندارد.

به‌ عنوان مثال، «به خودتان برسید»، «بهزیستی»: شور و شوق از همه اقشار جامعه حمایت می‌کند تا در سطح مناسبی از بازی شرکت کنند و دیگر هرگز حول سلامتی واقعی، با این حال بر رفاه جسمی و عاطفی تمرکز نکنند. بر کل جامعه و کاهش آلودگی ناشی از استرس تاکید شده و همه باید برای جلوگیری از مسائل روحی و روانی و واقعی ورزش کنند.

غیرفعال ترین شهروندان احتمالاً تغییرات اندکی در زندگی مانند قدم زدن، دوچرخه سواری و بالا رفتن از پله ها ایجاد می کنند تا تغییرات عظیمی در بازی ها که به ورزش ماهرانه نیاز دارد. به طور کلی، اقداماتی برای پویایی بیشتر افراد و انجام تمرینات بیشتر در کشور برنامه ریزی شده است، و از هم اکنون بر کاهش شیوه های غیرفعال زندگی تاکید شده است.

مزیت های ورزش کردن

ورزش معمولی بر بدن شما تأثیر می گذارد که می تواند روی ظرفیت چارچوب عضلانی بیرونی، چارچوب قلبی عروقی، چارچوب تنفسی، هضم غذا و به طور شگفت انگیزی، کار ذهن شما کار کند.

علاوه بر این، ورزش معمولی می تواند اساساً قمار دیابت، بیماری کلیوی، بیماری ریه و چند تومور را کاهش دهد و به همین ترتیب برای راه های کاهش بیماری عروق کرونر مهم است. تأثیر فعالیت بر سلامتی به علاوه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

فواید ورزش کردن

  1. اینکه بهتر و با آرامش بیشتری استراحت کنید.
  2. باعث پیری دیرتر شما می شود و از گذشت نامطلوب جلوگیری می کند.
  3. مفاصل، استخوان ها و ماهیچه های شما را بهتر حفظ می کند.
  4. چارچوب محافظ بدن شما را تقویت می کند.
  5. حافظه را بیش از پیش چشمگیر می کند.
  6. اعتماد به نفس را افزایش می دهد.
  7. انرژی و پشتکار شما را می سازد.
  8. فشار، مالیخولیا و استرس را کاهش می دهد.
  9. قمار بیماری های متعدد را کاهش می دهد.
  10. کاهش مصرف چربی (جهت آشنایی با خطرات اضافه وزن کلیک کنید)
  11. افزایش سلامت قلب
  12. تصویر خود را ارتقا دهید

روی ظرفیت چارچوب قلبی عروقی کار می کند

افرادی که به طور معمول تمرین می کنند به میزان قابل توجهی کمتر در معرض ابتلا به عفونت قلبی عروقی واقعی هستند. تمرین روی ظرفیت کلی قلب شما کار می‌کند، بنابراین می‌توانید با هر ضربان قلب خون بیشتری بیرون بیاورید و نبض خود را پایین بیاورید.

سپس مجدداً، ورزش معمولی بر ظرفیت کلی عروق تأثیر می گذارد و با جلوگیری از تصلب شرایین، قمار اپیزود کرونری و سکته را کاهش می دهد.

روی چارچوب عضلانی بیرونی کار می کند

احتمالا واضح ترین مزایای فعالیت با چارچوب عضلانی بیرونی در پرتو این واقعیت است که زیرا در صورت فعالیت، ماهیچه ها و استخوان های شما زمینگیرتر می شوند. به همین ترتیب، همانطور که با افزایش سن، قوا، اندام‌ها یا چارچوب‌های بدن پیر می‌شوند، قمار مشکلات مفصلی و شکستگی‌های واقعی با افزایش سن کاهش می‌یابد و کج‌روی (و احتمال افتادن) کاهش می‌یابد.

مزایای تنفسی

ورزش استاندارد از بیماری ریوی مداوم جلوگیری می کند، زیرا محدودیت ریه ها را گسترش می دهد و با گسترش جریان خون به ریه ها، به آنها اجازه می دهد تا اکسیژن بیشتری را به خون منتقل کنند.

هضم را بیشتر توسعه می دهد

ورزش معمولی به طور قابل توجهی بر ظرفیت متابولیک شما تأثیر می گذارد، که با سلامت عمومی شما سازگار است. تمرین ظرفیت ماهیچه ها را برای مصرف بیشتر چربی افزایش می دهد و سطح مواد چرب خون را کاهش می دهد و همچنین کلسترول زیادی را در بدن بالا می برد.

خلق و خوی را بیشتر توسعه می دهد

عمل مرکب ناراحت کننده و ورزش ذهن را تحریک می کند که می تواند باعث شادی، آرامش و کاهش ناراحتی شود. به همین ترتیب وقتی به طور معمول تمرین می کنید به ظاهر و خودتان فکر می کنید که می تواند به اطمینان شما کمک کند و روی اعتماد به نفس شما کار کند.


انواع ورزش چیست

استراحت بهتر

کار فعال معمولی به شما کمک می کند بهتر استراحت کنید و بیشتر استراحت کنید. نکته مهم این نیست که نزدیک به زمان خواب تمرین کنید زیرا انرژی زیادی دارید که به شما اجازه نمی‌دهد سرتان را تکان دهید.

رابطه جنسی را بهینه می کند

با فرض اینکه احساس می کنید برای درک رابطه جنسی به شدت خسته شده اید، کار فعال می تواند سطح انرژی شما را افزایش دهد و اعتماد به نفس شما را افزایش دهد و رابطه جنسی بهتری را با همدست خود به ارمغان بیاورد.

به همین ترتیب ورزش می تواند بر هیجان جنسی در خانم ها تأثیر بگذارد و مردانی که ورزش می کنند نسبت به مردانی که این کار را نمی کنند تمایل کمتری به شکستگی نعوظ دارند.

با وجود مزایای ذکر شده، تمرین بر روی چارچوب ایمن شما کار می کند و احتمال آلودگی شما را کاهش می دهد. به همین ترتیب از سقوط ذهنی و واقعی به دلیل بلوغ جلوگیری می کند. علاوه بر این، سیگاری‌ها با ورزش کردن بهتر می‌توانند سیگار را ترک کنند و تمرین نیز به افراد کمک می‌کند تا تناسب اندام بیشتری پیدا کنند و تناسب اندام را درمان کنند.

روش های فعلی برای تمرین افراد

مشاوره ورزش در مدت طولانی تغییر کرده است و از کشوری به کشور دیگر در نوسان است، بسته به اینکه فرهنگ چقدر غیرفعال است و درجه سالم بازی باید چقدر باشد. در همین راستا، توصیه به افراد ساکن این است که یک ساعت فعالیت را به طور مداوم انجام دهند، که نبض را افزایش می دهد، زیرا افراد به طور موثر ورزش را تسلیم می کنند و ورزش کم به هیچ وجه بر سلامتی تأثیری ندارد.

وزارت بهداشت انگلستان حداقل 5 فعالیت در هفته را پیشنهاد کرده است. در واقع، توصیه بهداشتی انگلستان به شرح زیر است:

تمرین برای بزرگسالان: بزرگسالان نباید کمتر از 30 دقیقه کار فعال با نیروی متوسط، 5 روز در هفته یا بیشتر داشته باشند.

تمرین در کودکان: باید هر روز چیزی شبیه به یک ساعت کار واقعی با نیروی متوسط ​​با حداقل دو جلسه شامل تمرینات برای کار بر روی سلامت استخوان، قدرت و سازگاری عضلات داشته باشید.

یکی دیگر از اهداف ساده ای که به ویژه در استرالیا برای گسترش پذیرش گام شمار استفاده می شود، ترغیب افراد به پیاده روی 10000 بار در روز است. چند بررسی نشان می دهد که صرفاً بستن گام شمار و نشان دادن تعداد قدم ها می تواند راه رفتن را افزایش دهد.

پایان
با در نظر گرفتن هر یک از مزایای فیزیولوژیکی و ذهنی فعالیت، درک اینکه چگونه ورزش معمولی می تواند به جلوگیری از بیماری قلبی عروقی کمک کند و خلق و خوی را بیشتر کند دشوار نیست. علیرغم تأثیرات سودمند مستقیم فعالیت بر قلب، ورزش مرسوم نیز به همین ترتیب چند عامل مهم خطر قلبی را توسعه می دهد.

تمرین نبض را پایین می‌آورد، از تنبلی جلوگیری می‌کند، سطح مواد چرب را پایین می‌آورد، سطح کلسترول را بالا می‌برد و انسداد انسولین را افزایش می‌دهد، و حتی از همه نظر یک تمرین روتین مفید برای ترک سیگار است. نتایج سازنده فعالیت در دوران بارداری نیز معمولاً ذکر شده است.

تمرین یکی از عناصر سبک زندگی استوار است که همانطور که مشخص است می تواند به طور فوق العاده ای بر استحکام افراد و خانواده ها تأثیر بگذارد. برای بررسی بیشتر تکنیک‌های سبک زندگی، می‌توانید ادامه دهید و روی اتصال زیر ضربه بزنید.


هر از گاهی سوالات پرسیده می شود

چند نوع ورزش وجود دارد؟

ورزش می تواند به صورت انفرادی یا جمعی و جدی یا غیرقطعی باشد که در این مقاله به طور مفصل در مورد آن صحبت شده است.

مزایای واقعی ورزش چیست؟

کار واقعی می تواند روی چارچوب عضلانی بیرونی و چارچوب قلبی عروقی کار کند و کار ریه را بیشتر توسعه دهد، که در این مقاله با جزئیات بیشتر مورد بررسی قرار گرفته است.

مزایای ذهنی ورزش چیست؟

در زمانی که افراد ورزش می کنند، سطح انرژی آنها افزایش می یابد و تنش آنها کاهش می یابد که در این مقاله با جزئیات بیشتر مورد بررسی قرار می گیرد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.